طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام مجلسی برای 2 تا 10 نفر

به گزارش فیس راز، یکی از غذا های ساده، اما خوشمزه ایرانی کتلت گوشت است. اگر می خواهید به سفر یا کمپ بروید بهتر است کتلت تهیه کنید و از آن لذت ببرید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کتلت شیرازی و طرز تهیه کتلت گوشت خانگی ترد را مرور نموده بودیم و اینجا می خواهیم طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام را برای 2 تا 10 نفر آنالیز کنیم.

طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام مجلسی برای 2 تا 10 نفر

طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام

1. مخلوط کردن مواد کتلت

اولین مرحله از طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام این است که گوشت چرخ نموده (گوسفند، گوشت گاو یا ترکیبی از هر دو) را با پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده، ادویه ها، تخم مرغ و آرد مخلوط کنید.

2. سرخ کردن کتلت

حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه کتلت با سیب زمینی خام ابتدا روغن را در تابه بریزید به مقدار ای که کف تابه را بپوشاند و روی حرارت میانه گرم کنید. دستان خود را با آب خیس کنید و حدود 2 قاشق غذاخوری از مخلوط را بردارید و آن را به شکل بیضی یا دایره درآورید. با مخلوط به جامانده هم این کار را تکرار کنید.

بعد کتلت ها را داخل روغن بریزید و هر طرف آن را حدود 5 دقیقه تفت دهید تا بیرون آن قهوه ای و ترد گردد و داخل آن کاملا پخته گردد.

نکات تکمیلی برای تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی

روش های سرو کتلت

روش سنتی سرو کتلت با مقداری نان مانند لواش یا بربری و ترشی، گوجه فرنگی، خیارشور و سیب زمینی سرخ شده است. طرز تهیه نان لواش را در کتاب کاله بخوانید یا حتی می توانید کتلت را با نان باگت به شکل ساندویچ آماده کنید و در حرکت به سمت محل کار یا در مسافرت هم میل کنید.

یگی دیگر از گزینه های مجذوب کننده برای سرو همراه کتلت این است که آن را با برنج زعفرانی و ته دیگ سرو کنید. حتی خوب است برای طعم بیشتر ترشی هم کنارش داشته باشید.

مقدار مواد لازم برای طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام برای 2 نفر تا 10 نفر

آن چه در اینجا به عنوان مواد اولیه و مقدار آن بیان شده است برای 2 نفر است. اگر 2 نفر را معیار قرار دهیم برای 10 نفر باید مقدار مواد 5 برابر گردد. یعنی مثلا 250 گرم گوشت باید یک کیلو و 250 گرم برای 10 نفر در نظر بگیریم.

پخت کتلت در فر

کتلت را در اصل باید در ماهیتابه سرخ کنید. اما اگر فرصت ندارید می توانید از فر هم برای پخت بهره ببرید. برای پخت کتلت در فر باید فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید و بعد روی یک سینی فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید و بعد با روغن زیتون خالص چرب کنید. در نهایت کتلت ها را شکل دهید و روی سینی فر بگذارید و به مدت 30 دقیقه در فر بپزید و بعد آن را برگردانید تا کاملا پخته گردد.

گوشت مناسب برای تهیه کتلت

به طور سنتی، کتلت با گوشت بره، گوشت گاو یا ترکیبی از این دو ساخته می گردد. اما می توانید از گوشت بوقلمون یا مرغ چرخ شده هم بهره ببرید. طرز تهیه کتلت مرغ زعفرانی خوشمزه را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

اگر گیاهخوار نیستید، اما دوست دارید غذای مثل کتلت گوشت تهیه کنید توصیه ما به شما تهیه کتلت عدس است. طرز تهیه کتلت عدس خانگی را هم قبلا در کتاب کاله تهیه نموده ایم تا اگر دوست داشتید آن را هم امتحان کنید.

روش پخت مناسب کتلت

علت سوخته شدن کتلت ها از بیرون و خام بودن داخل آن می تواند حرارت گاز باشد. اگر حرارت و شعله گازتان خیلی زیاد باشد کتلت تان سریع از بیرون سرخ می گردد یا حتی می سوزد، اما داخل آن خام می ماند. پس دمای گاز را در کمترین حالت بگذارید تا کتلت آرام بپزد.

منبع: کتاب کاله

منبع: فرارو
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: faceraz.ir شناسه مطلب: 2390

به "طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام مجلسی برای 2 تا 10 نفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام مجلسی برای 2 تا 10 نفر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام مجلسی برای 2 تا 10 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید